جزئیات تعلیق برخی پروازهای مهرآباد در روز مراسم تحلیف رئیس‌جمهور-راهبرد معاصر

جزئیات تعلیق برخی پروازهای مهرآباد در روز مراسم تحلیف رئیس‌جمهور

به گفته راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، طبق برنامه‌ریزی برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، همه پروازهای VFR (‌پرواز بصری) در روزهای 7 و 9 مرداد در داخل پایانه هوایی تهران تعلیق شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ ابراهیم مرادی‌ بیان داشت: امروز و در جلسه‌ای که در سازمان هواپیمایی کشوری به ریاست رئیس سازمان و حضور همه اعضای مرتبط کشوری، لشکری و امنیتی، برگزار شد، ‌شرایط و محدودیت‌های مرتبط با مراسم تحلیف چهاردهمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران بررسی و شرایط پروازی فرودگاه بین المللی مهرآباد ابلاغ شد.
به گفته وی طبق این ابلاغیه همه پروازهای VFR برای روزهای 7 و 9 مرداد ‌در داخل پایانه هوایی تهران تعلیق شد.
راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد:‌ پروازهای فرودگاه مهرآباد در روز نهم مرداد‌ همزمان با روز تحلیف تا ساعت 12 محلی به‌صورت عادی انجام خواهد شد، از ساعت 12 محلی تا ساعت 22 محلی این فرودگاه هیچگونه پرواز ورودی داخلی نخواهد پذیرفت و تنها پروازهای داخلی خروجی از این فرودگاه امکان انجام خواهد داشت.
مرادی ‌وی تاکید کرد: بر اساس هماهنگی‌ انجام شده با‌ مبادی کشوری، لشکری، امنیتی و غیره، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در همه ساعات ‌روز ۹ مرداد‌ آماده پذیرش پروازهای VIP خواهد بود.
زمان‌بندی ورود و خروج پرواز مقامات برای پذیرش بدون تاخیر
همچنین امروز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران‌ در این‌باره اعلام کرد: با اتخاذ همه تدابیر امنیتی، ایمنی و با رعایت استانداردهای بین المللی در بخش‌های عملیاتی، آماده پذیرایی از هیات‌های خارجی برای انجام باشکوه مراسم تحلیف ریاست جمهوری هستیم.
‌در اطلاعیه شرکت فرودگاه‌ها آمده است: با نزدیک شدن به تاریخ تحلیف رئیس‌جمهور چهاردهم، همه تمهیدات و مقدمات برای پذیرش سران کشورها و هیات‌های سیاسی شرکت کننده در مراسم تحلیف رییس جمهور کشورمان، مهیا می‌شود.
ضرورت زمان‌بندی ورود و خروج پرواز مقامات برای پذیرش بدون تاخیر و براساس پروتکل‌های تشریفاتی و کنترل ترافیک هوایی، ایجاد حداکثر ظرفیت ممکن برای پارک هواپیما در اپرون فرودگاه مهرآباد، ارتقای رده خدمات آتش‌نشانی و نجات فرودگاه فراتر از استاندارد موجود، ارایه سرویس‌های فوق‌العاده راداری DIR و ارایه مجوز خروج CD، برنامه‌ریزی برای پیش‌آگهی بخش‌های تشریفات از زمان ورود دقیق پروازها، پشتیبانی از بخش‌های امنیتی، انتظامی و هندلینگ، رفع تداخلات پروازی بین پروازهای تجاری و پرواز مقامات برای به حداقل رساندن تاخیرات بخش مسافری، آمادگی کامل بخش‌های عملیاتی، زیرساختی، فنی، بازرگانی و خدماتی فرودگاه مهرآباد، ‌بخشی‌ از تمهیداتی است که کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه مهرآباد برای این مراسم تدارک دیده‌اند.
بنابر اعلام‌ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، متخصصان بخش‌های عملیاتی این شرکت به همراه همه متخصصان فرودگاه مهرآباد، در کنار شرکت‌های هندلینگ، سوخت‌رسانی، نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی مستقر در فرودگاه آمادگی دارند، در عین خدمت‌رسانی استاندارد به پرواز مقامات سایر کشور‌ها، اجرای پروازهای مسافری و تجاری این فرودگاه را با کمترین تاخیر محتمل، امکان‌پذیر سازند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده